Ziggo storing

Ziggo storing

Een storing is vaak tijdelijk, maar vervelend. Ziggo streeft er naar om storingen zo snel mogelijk op te lossen en de diensten voor klanten zo stabiel mogelijk te houden. Naast storingen voert Ziggo ook onderhoud uit aan het netwerk. Is er geen storing, dan ligt het misschien aan het apparatuur of kabels.

Internet storing

Ziggo storing

Internetstoringen bij Ziggo kunnen door verschillenden redenen worden veroorzaakt. Zoals een probleem met de modem of router, beschadigde kabel of Wifi-signaal wat verstoort wordt. Als er meerdere apparaten in het huis zijn, kan dit invloed hebben op de Wifi-verbinding. Ziggo biedt verschillende tips en stappenplannen op de website voor het oplossen van problemen met het internet. Soms kan het nodig zijn dat er een monteur langs moet komen.

  • Een groen lampje bij de SmartWifi Connectbox betekent een uitstekende signaal. Als het groene lampje knippert, dan zoekt de modem naar een signaal.
  • Een rood lampje geeft aan dat er een probleem is met de modem. Controleer de aansluiting, coaxkabel of herstart de modem door de stekker uit het stopcontact te trekken.

Ziggo modem resetten

Reset de modem door het knop aan de achterkant uit / aan te doen en trek de stekker uit het stopcontact. Maak opnieuw verbinding met het internet door de juiste netwerk te kiezen. Nog steeds geen internet of lukt het niet om een verbinding te maken? Neem contact op de klantenservice.

Televisie storing

Zonder storingen televisie kijken? Gebruik de juiste kabels voor de beste kwaliteit beeld. De oorzaak van een storing of foutcode bij televisie is, omdat de kabels niet aan de eisen voldoen. Gebruik coax-, HDMI kabels met een KabelKeur of Ziggo logo en wanddozen die geschikt zijn voor de hoogste kwaliteit.

  • Check de kabels op beschadiging.
  • Herstart de modem en/of Next Mini ontvanger door de stekker uit het stopcontact te halen. Wacht enkele seconden en stop de stekker terug.

Ziggo foutcode CS2004

Bij een CS2004 foutcode is er geen storing, maar een probleem met het signaal van de coaxkabel of een verouderde wandcontactdoos.

  • Check of er een storing is met de postcodecheck. Er kunnen werkzaamheden of onderhoud zijn bij jou in de buurt.
  • Controleer de kabels van en naar de televisie. Vervang oude kabels en splitters indien nodig. Als de storing blijft staan, neem dan contact op.

Storing melden bij Ziggo

Van alles geprobeerd, maar heb je last van traag internet, geen beeld of krijg je een foutmelding? Check of er geen storing is met de postcodecheck. Een storing melden bij Ziggo kan op verschillende manieren. Voor persoonlijk gesprek kan je contact opnemen met de Ziggo klantenservice. En via de Mijn Ziggo app kun je een chatbericht sturen naar het support team. Je kunt ze bereiken op het nummer:

  • 1200 (gratis vanaf een telefoonaansluiting van Ziggo)
  • 0900 – 1884 (normaal tarief)

Compensatie bij een storing

Ziggo doet continu onderhoud aan het netwerk zodat je optimaal gebruik kunt maken van de diensten als internet, televisie en bellen. Bij een storing aan het netwerk die langer duurt dan 12 uur hebben klanten recht op een compensatie. Dit is wettelijk vastgesteld. Een storing langer dan 12 tot 24 uur ontvang je 1/30 deel van de maandelijkse abonnementskosten.

Overstappen naar een andere provider

Als je vaak problemen hebt met je internetverbinding, is het misschien een goed idee om van internetprovider te veranderen. Ook het soort internetverbinding kan een verschil maken. Bijvoorbeeld, glasvezel heeft minder vaak problemen met het internet.

Veelgestelde vragen over Ziggo storing

1. Wat kan je doen bij een storing?

Neem bij een storing contact op met de klantenservice van Ziggo via 1200 of 0900 – 1884.

2. Is er een storing bij Ziggo?

Gebruik de postcodecheck voor de actuele informatie over storingen.

3. Wat is de Ziggo storingskaart?

Op de Ziggo storingskaart staan de actuele storingen en werkzaamheden.

Meer over Ziggo storingen vind je op: https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen.

GratisTabletOnline