Ziggo storing
Een storing is vaak tijdelijk, maar vervelend. Ziggo streeft er naar om storingen zo snel mogelijk op te lossen en de diensten voor klanten zo stabiel mogelijk te houden. Naast storingen voert Ziggo ook onderhoud uit aan het netwerk. Is er geen storing, dan ligt het misschien aan het apparatuur of kabels.
Internet storing
Internetstoringen bij Ziggo kunnen door verschillenden redenen worden veroorzaakt. Zoals een probleem met de modem of router, beschadigde kabel of Wifi-signaal wat verstoort wordt. Als er meerdere apparaten in het huis zijn, kan dit invloed hebben op de Wifi-verbinding. Ziggo biedt verschillende tips en stappenplannen op de website voor het oplossen van problemen met het internet. Soms kan het nodig zijn dat er een monteur langs moet komen.
- Een groen lampje bij de SmartWifi Connectbox betekent een uitstekende signaal.
- Als het groene lampje knippert, dan zoek de modem naar een signaal.
- Een rood lampje geeft aan dat er een probleem is met de modem. Controleer de aansluiting, coaxkabel of herstart de modem door de stekker uit het stopcontact te trekken.
Ziggo modem resetten
Reset de modem door het knop aan de achterkant uit / aan te doen en trek de stekker uit het stopcontact. Maak opnieuw verbinding met het internet door de juiste netwerk te kiezen. Nog steeds geen internet of lukt het niet om een verbinding te maken? Neem contact op de klantenservice.
Storing bij Ziggo Go
Klanten kunnen met de Ziggo Go app online tv kijken op de smartphone en tablet. Helaas kan het voorkomen dat je niet kunt inloggen of streamen door een storing bij de Ziggo Go. Op de community pagina van Ziggo zijn meerdere meldingen te lezen over Ziggo Go. Veel voorkomende problemen met de app zijn niet kunnen inloggen, haperende beelden of het zien van een foutmelding. Als tip raad men aan om het wachtwoord te wijzigen. Gebruik daarnaast altijd de nieuwste versie van Ziggo Go. Werkt Ziggo Go niet optimaal? Dit kan je zelf doen om het op te lossen.
Inloggen lukt niet bij Ziggo Go
Voor de Ziggo app gebruik je dezelfde inloggegevens als bij Mijn Ziggo. Lukt het niet om in te loggen, controleer je inloggegevens, installeer de app opnieuw of doe een storingscheck. Wachtwoord vergeten? Vraag een nieuwe aan. Lukt het nog niet, dan kan er een storing zijn bij de provider. Controleer of er nieuwe updates beschikbaar zijn voor de app.
Het beeld blijft haperen of kwaliteit is niet goed
Voor de beste beeld kwaliteit is het snel internet nodig. Indien mogelijk probeer Ziggo Go met Wifi-verbinding.
Televisie storing en foutcodes
Zonder storingen televisie kijken? Gebruik de juiste kabels voor de beste kwaliteit beeld. De oorzaak van een storing of foutcode bij televisie is, omdat de kabels niet aan de eisen voldoen. Gebruik coax-, HDMI kabels en wanddozen die geschikt zijn voor de hoogste kwaliteit. Een storing met tv kan je in veel gevallen zelf oplossen.
- Check de kabels op beschadiging.
- Herstart de modem en/of Next Mini ontvanger door de stekker uit het stopcontact te halen. Wacht enkele seconden en stop de stekker terug.
Ziggo foutcode CS2004
Bij de foutcode CS2004 is er meestal een probleem met het signaal van de coaxkabel. Je krijgt dan de melding te zien dat de zender niet beschikbaar is. De storing kan ook veroorzaakt worden door een verouderde wandcontactdoos of splitter. Probeer in zo’n geval het volgende:
- Check of er een storing is via de postcodecheck. Ook kan er onderhoud zijn bij jou in de buurt.
- Controleer de kabels van en naar de televisie. Vervang oude kabels en splitters indien nodig. Als de storing blijft staan, neem dan contact op.
Foutcode 1010
- Het signaal wordt verstoord waardoor installatie niet voltooid kan worden.
Foutcode 2010
- De foutcode 2020 geeft aan dat de kwaliteit van het signaal niet sterk is.
Foutcode 7010
- Er wordt geen verbinding gemaakt met de App Store.
Foutcode 8182
- Verbinding met On Demand is verbroken.
Ziggo storingskaart
Klanten kunnen via de website van Ziggo op de hoogte blijven van gepland onderhoud en mogelijke storingen aan het netwerk. Check de storingen en werkzaamheden op de Ziggo storingskaart. Doe een eenvoudige postcodecheck. Zo blijf je op de hoogte van de voortgang bij eventuele problemen.
Telefoon storing
Hoor je geen overgangstoon? Veel voorkomende problemen met telefoon zijn niet kunnen bellen of gebeld worden. Om de werking van de telefoonverbinding te controleren is het belangrijk dat de modem goed werkt. Controleer de kabels en de aanwezigheid van internet. Herstart eventueel het modem en/of het telefoontoestel door de stekker uit het stopcontact te halen.
Storing melden bij Ziggo
Van alles geprobeerd, maar heb je last van traag internet, geen beeld of krijg je een foutmelding? Check of er geen storing is met de postcodecheck. Een storing melden bij Ziggo kan op verschillende manieren. Voor persoonlijk gesprek kan je contact opnemen met de Ziggo klantenservice. En via de Mijn Ziggo app kun je een chatbericht sturen naar het support team. Je kunt ze bereiken op het nummer:
- 1200 (gratis vanaf een telefoonaansluiting van Ziggo)
- 0900 – 1884 (normaal tarief)
Compensatie bij een storing
Ziggo doet continu onderhoud aan het netwerk zodat je optimaal gebruik kunt maken van de diensten als internet, televisie en bellen. Bij een storing aan het netwerk die langer duurt dan 12 uur hebben klanten recht op een compensatie. Dit is wettelijk vastgesteld. Een storing langer dan 12 tot 24 uur ontvang je 1/30 deel van de maandelijkse abonnementskosten.
FAQ
1. Wat kan je doen bij een storing?
Neem bij een storing contact op met de klantenservice van Ziggo via 1200 of 0900 – 1884.
2. Is er een storing bij Ziggo?
Gebruik de postcodecheck voor de actuele informatie over storingen.
3. Wat is de Ziggo storing kaart?
Op de Ziggo storingskaart staan de actuele storingen en werkzaamheden.