Tele2 storing

Tele2 storing

Bij Tele2 gebruik je één van de beste netwerken van Nederland. Toch kan het zo zijn dat je te maken krijgt met een storing. Een storing is vaak tijdelijk, soms kan je het zelf oplossen en soms heb je de hulp nodig van Tele2. In dit artikel bespreken we alles over storingen bij Tele2. Bekijk de actuele storingen.

Internet storing

Een storing met internet is natuurlijk enorm vervelend. Even niet naar je favoriete serie kunnen kijken of online shoppen. Traag internet of ligt je internet er helemaal eruit? Doe de speedtest van Tele2. Met een aantal stappen kan je problemen met internet of Wifi verhelpen. Check eerst of er een storing bekend is bij Tele2. Als dat zo is, dan ben je niet de enige en kan je niet meer doen dan afwachten tot het probleem is opgelost. De volgende tips kunnen helpen om problemen met internet op te lossen.

Tele2 storingControleer de kabels

Voor een stabiele internetverbinding is het belangrijk om de juiste apparatuur en netwerk kabels te hebben. Het lijkt vanzelfsprekend, maar controleer de kabels van en naar de modem.

Modem herstarten

Als alle kabels goed zijn aangesloten herstart het modem door de stekker uit het stopcontact te halen. Wacht ongeveer 30 seconden en doe de kabel weer terug in het stopcontact. Het modem start opnieuw op. Doen de problemen zich nog voor, meldt dit dan bij de klantenservice. Zij kunnen je op afstand helpen met de storing.

Wifi

Een Wifi-verbinding is vaak gevoeliger voor storingen dan een internet via de kabel. De draadloze verbinding kan verstoort worden doordat de modem in een kast of ergens achter een muur wordt geplaatst. De beste plek is zo ver mogelijk van elektrische apparaten.

2,4 Ghz of 5 Ghz

Tegenwoordig hebben modems twee verschillende kanalen, namelijk 2.4GHz en 5GHz. Het eerst genoemde kanaal wordt het meest gebruikt. Als Wifi niet goed werkt, probeer dan eens de 5 Ghz frequentie.

Televisie storing

Slecht beeld of andere problemen met televisie? Controleer allereerst de internet en HDMI kabel van het modem en interactieve tv. Het kan maar zo zijn dat de kabels iets losser zijn gaan zitten. Controleer eventueel met een andere kabel of het niet daaraan ligt.  Check of de tv staat ingesteld op de juiste input kanaal.

Tv ontvanger opnieuw starten

Start de televisie box en het modem opnieuw op als de problemen met televisie zich blijven voordoen. Verdwijnt de storing niet stel je vraag bij de Tele2 forum of meld het bij de klantenservice.

Geen 4G of 5G netwerk

Geen 4G of 5G internet op je telefoon? Lukt bellen ook niet? Gelukkig kun je zelf een aantal dingen doen om het op te lossen. Start de telefoon opnieuw op, zodat de telefoon opnieuw verbinding maakt met het netwerk. Check eventueel op de dekkingskaart de storingen of geplande werkzaamheden aan het netwerk.

Geen verbinding met het netwerk

Doe de simkaart in een andere telefoon om problemen met jouw telefoon uit te sluiten. Als je nog geen 4G/5G verbinding hebt maak dan een melding bij de specialisten van Tele2.

Openstaande facturen

Als je openstaande facturen hebt bij Tele2 dan kan het zijn dat je wordt geblokkeerd. Zodra de betaling is gedaan heft de blokkade automatisch op.

FAQ

1. Wat is de Tele2 storingskaart?

Op de storingskaart staan alle storingen en werkzaamheden in jouw buurt.

2. Waar kan je storing melden bij Tele2?

Een storing melden kan je doen bij de klantenservice. Bel naar 020 – 754 4444.

GratisTabletOnline