KPN storing
Iedereen heeft het weleens meegemaakt, tijdelijk geen internet of telefoon verbinding. In zo’n geval kan er een storing zijn bij KPN of er is onderhoud aan het netwerk. Wanneer een storing bekend is wordt dit vaak vermeld op een soort storingskaart. Hiervoor kun je een postcode check doen. Is er geen storing bekend, dan ligt het aan het apparatuur of kabels.
Internet storing
Het netwerk van KPN kan soms te maken hebben met een storing. Bekende problemen bij een storing zijn vaak traag internet of slechte wifi-verbinding. Controleer alle kabels van en naar de modem. Als er geen storing bekend is, dan ligt het aan de modem of router. Lukt het nog niet om verbinding te maken met het internet?
- Haal de stekker van de modem uit het stopcontact en doe na 30 seconden weer terug.
- Doe een speedtest om de internetsnelheid te controleren.
Televisie storing
Veelvoorkomende problemen met (interactieve) televisie is dat er geen beeld of geluid aanwezig is. Een televisie storing kan vaak verschillende oorzaken hebben. Probeer verouderde kabels of wanddozen te vermijden. Dit kan invloed hebben op de kwaliteit.
- Controleer de coax van en naar de televisieontvanger. Het advies is om te kiezen voor een coax kabel van minimaal 7 millimeter dik en niet langer dan 10 meter. Een slechte connector kan het signaal verstoren.
- Check bij je ontvanger of er geen (rode) lampjes branden.
- Herstart de modem door de stekker van je modem uit het stopcontact te halen. Wacht enkele seconden en stop de stekker terug. Doe vervolgens hetzelfde met de tv-ontvanger.
KPN foutcodes
Zie je een foutmelding in beeld? Zoek de foutmelding hieronder op het op te lossen. Check altijd eerst de actuele storingen en werkzaamheden aan het netwerk op de KPN storingskaart.
Foutcode 27
- De ontvanger reageert niet goed. Reset de ontvanger via het menu op de afstandsbediening.
Foutcode 143
- Er is geen verbinding tussen de ontvanger en de Experia of KPN Box
Foutcode 301, 303 en 307
- De ontvanger kan de software niet laden. Herstart de modem door de stekker uit het stopcontact te halen.
Foutcode 309
- De software update lukt niet. Sluit de ontvanger rechtstreeks met een internetkabel aan op je Experia Box (modem).
Foutcode 400
- Er is geen verbinding tussen de televisieontvanger en de (Experia) modem. Is de ontvanger rechtstreeks aangesloten op de modem?
Foutcode 561
- De modem stuurt een verkeerde IP-adres naar de ontvanger. Reset de modem.
Foutcode 562
- Bij deze foutmelding is er een probleem met interactieve televisie. Sluit de ontvanger met een internetkabel en haal overige kabels uit de gele poorten van de Experia Box.
Foutcode 843
- De televisie ontvanger kan geen verbinding maken met het netwerk van KPN.
Foutcode 846
- Voor het kijken van televisie stuurt de modem een IP-adres naar de televisie ontvanger. Als de ontvanger een verkeerde IP-adres krijgt, zie je deze melding.
Foutcode 3025
- Het afspelen van een film via On Demand geeft een fout. Herstart de ontvanger door het uit te zetten en de stekker eruit te halen.
Storing KPN mobiel
Geen netwerk op je mobiel? Een storing bij KPN kan de oorzaak zijn. Niet kunnen bellen of gebeld worden is dan het probleem.
- Sluit alle apps en zet je mobiel uit en aan.
- Haal de simkaart eruit en plaats de simkaart weer terug.
- Werkt internet via wifi wel, maar niet je mobiele internet op 4G en 5G?
- Controleer op storing op jouw adres met de postcodecheck.
KPN storing melden
Een storing melden bij KPN doe je het snelst via de klantenservice op het telefoonnummer 0800 – 0402. Als je van alles hebt geprobeerd om het probleem op te lossen en het lukt niet dan is het slim om contact op te nemen. Op het forum en Twitter maken klanten van KPN regelmatig meldingen van storingen. Bijvoorbeeld wanneer internet of televisie niet optimaal werkt.
Is er een storing bij KPN?
Een veelgestelde vraag wanneer er problemen zijn met het internet, televisie of bellen. Als er storingen bekend zijn kan je dit zien met de postcodecheck op KPN.nl. Ben je benieuwd of er op dit moment een storing is? Vul je postcode en huisnummer in. Heb je van alles geprobeerd en kom je er even niet uit? Neem contact op met de klantenservice van KPN via het telefoonnummer:
- 0800 – 0402
Compensatie bij een storing
KPN is een betrouwbare provider en een netwerkstoring komt gelukkig niet vaak voor. Mocht er een storing zijn, dan wordt het zo snel mogelijk opgelost. Er gelden een aantal regels bij het ontvangen van een vergoeding. De compensatie bij een storing geldt voor consumenten en zakelijke klanten. Duurt een storing tussen 12 en 24 uur, dan krijg je ten minste 1/30 deel van de maandelijkse abonnementskosten terug. Als dit langer is dan 24 – 48 uur, dan heb je recht op een vergoeding van 2/30 deel.
FAQ
1. Wat moet je doen bij een storing?
Neem bij een storing contact op met de klantenservice van KPN via 0800 – 0402.
2. Is er een storing bij KPN?
Vul je postcode en huisnummer in bij de postcodecheck voor de actuele storingen.
3. Wat is de KPN storingskaart?
Op de KPN storingskaart staan de storingen, werkzaamheden en onderhoud.