Home » KPN storing

KPN storing

Iedereen heeft het weleens meegemaakt, even geen internet of telefoon verbinding die niet werkt. In zo'n geval kan er een storing zijn bij de provider of er zijn werkzaamheden aan de gang. Wanneer een storing bekend is wordt dit vaak vermeld op de website van KPN. Hiervoor kun je een postcode check doen. Als er een storing is bij KPN wordt dit weergegeven op een soort storingskaart. Is er geen storing, dan ligt het aan het apparatuur of kabels. Een storing bij internet, bellen of televisie van KPN kan soms enkele uren duren. Ook de klantenservice, app of MijnKPN zijn dan minder goed bereikbaar. Door een storing is internetbankieren soms niet mogelijk.

Internet storing

Het netwerk van KPN kan soms te maken hebben met een storing. Bekende problemen zijn traag internet of slechte wifi verbinding. Wanneer er problemen zijn met het internet is het allereerst goed om de netwerkkabels en lampjes te controleren. Als alles goed is aangesloten, is het resetten van de modem een optie. Dit kan eenvoudig door de stroomadapter van het stopcontact te halen. Lukt het nog niet om verbinding te maken met het internet? Neem dan contact op de klantenservice van KPN op 0800 - 0402.

Bekijk de storingen en werkzaamheden op de KPN storingskaart.

Televisie storing

Veelvoorkomende problemen met televisie of interactieve tv is dat er geen beeld of geluid aanwezig is. Een televisie storing kan vaak verschillende oorzaken hebben. Probeer verouderde kabels of wanddozen te vermijden. Dit kan invloed hebben op de kwaliteit. Wat kan je zelf doen? Controleer eerst of de coax kabels niet beschadigd zijn. Gebruik kabels van goede kwaliteit zodat je geen last hebt van stralingen. Kies voor een coax kabel van minimaal 7 milimeter dik en niet langer dan 10 meter. Een slechte connector kan het signaal verstoren. Controleer bij je mediabox of er geen (rode) lampjes branden.

Foutcode 27

  • De ontvanger reageert niet goed. Reset de ontvanger via het menu op de afstandsbediening.

Foutcode 143

  • Er is geen verbinding tussen de ontvanger en de Experia of KPN Box.

Foutcode 301, 303 en 307

  • De ontvanger kan de software niet laden. Herstart de modem door de stekker uit het stopcontact te halen.

Foutcode 309

  • De software update lukt niet. Sluit de ontvanger rechtstreeks met een internetkabel aan op je Experia Box (modem).

Foutcode 561

  • De modem stuurt een verkeerde IP-adres naar de ontvanger. Reset de modem.

Foutcode 562

  • Bij deze foutmelding is er een probleem met interactieve televisie. Sluit de ontvanger met een internetkabel en haal overige kabels uit de gele poorten van de Experia Box.

Foutcode 3025

  • Het afspelen van een film via On Demand geeft een fout. Herstart de ontvanger door het uit te zetten en de stekker eruit te halen.

Digitenne storing

Heb je last van slecht of helemaal geen beeld met de Digitenne ontvanger? Controleer altijd of de kabels. De HDMI kabel kan los in de input zitten. Wanneer je zeker bent van de kabels, controleer de input kanaal. Klik op de Source-button van je afstandsbediening. Is het probleem of storing nog aanwezig? Check of de nieuwste software voor de Digitenne is geïnstalleerd. Meer hierover vind je op de website van KPN.

Storing met KPN mobiel

Je internetverbinding werkt prima, maar problemen met bellen? Als er een storing gaande is, werkt bellen of internet op je mobiel vaak niet. Bellen of gebeld worden lukt dan niet. Dit geldt ook voor vaste telefoon. Eventueel kun je proberen om de modem te herstarten.

KPN webmail storing

Het is natuurlijk heel vervelend als je geen e-mail kunt versturen of ontvangen via KPN Webmail. Een storing bij KPN kan de oorzaak zijn, maar ook wanneer de kabels niet goed in het modem zit. Controleer de spamfolder van je inbox en de kabels van het modem.

KPN storing melden

Als je problemen hebt met je verbinding kun je dit doorgeven aan KPN. Bel voor een storing met de KPN klantenservice. Ook kan je via Facebook een bericht sturen naar KPN.

Is er een storing bij KPN?

Ben je benieuwd of er op dit moment een storing is bij KPN? Doe dan eenvoudig een postcodecheck. Heb je van alles geprobeerd en kom je er even niet uit? Neem contact op met de klantenservice van KPN. Je kunt ze bereiken op het nummer:

  • 0800 - 0402

Landelijke storing

De oorzaak bij een landelijke storing is niet altijd bekend waardoor gebruikers lange tijd geen internet of televisie kunnen kijken. Soms zijn er problemen met de DNS server van KPN.

KPN storing

FAQ

1. Wat moet ik doen bij een storing?

Neem bij een storing contact op met de klantenservice van KPN via 0800-0402.

2. Wat is de KPN storingskaart?

Op de KPN storingskaart staan de actuele storingen en werkzaamheden.