Home » KPN storing

KPN storing

Iedereen heeft het weleens meegemaakt, even geen internet of telefoon verbinding die niet werkt. In zo'n geval kan er een storing zijn bij de provider of er zijn werkzaamheden aan de gang. Wanneer een storing bekend is wordt dit vaak vermeld op de website van KPN. Hiervoor kun je een postcode check doen. Als er een storing is bij KPN wordt dit weergegeven op een soort storingskaart. Is er geen storing, dan ligt het aan het apparatuur of kabels. Een storing bij internet, bellen of televisie van KPN kan soms enkele uren duren. Ook de klantenservice, app of MijnKPN zijn dan minder goed bereikbaar. Door een storing is internetbankieren soms niet mogelijk.

Internet storing

In sommige gevallen kun je een storing zelf verhelpen. Bekende problemen zijn traag internet of slechte wifi verbinding. Controleer in zo'n geval of de juiste lampjes branden op je modem. Reset de modem door het knop aan de achterkant aan en uit te doen. Lukt het nog niet om verbinding te maken met het internet? Neem dan contact op de klantenservice van KPN op 0800 - 0402.

Bekijk de storingen en werkzaamheden op de KPN storingkaart.

Televisie storing

Een televisie storing kan vaak verschillende oorzaken hebben. Als je geen tv kunt kijken of een foutmelding te zien krijgt wordt dit meestal veroorzaakt door verouderde kabels of wanddozen. Controleer of de coax kabels niet beschadigd zijn. Gebruik kabels van goede kwaliteit zodat je minder last hebt van stralingen. Kies voor een coax kabel van minimaal 7 milimeter dik en niet langer dan 10 meter. Een slechte conntector kan het singaal verstoren. Controleer bij je mediabox of er geen (rode) lampjes branden.

Foutcode 27

  • De ontvanger reageert niet goed. Reset de ontvanger via het menu op de afstandsbediening.

Foutcode 143

  • Er is geen verbinding tussen de ontvanger en de Experia of KPN Box.

Foutcode 301, 303 en 307

  • De ontvanger kan de software niet laden. Herstart de modem door de stekker uit het stopcontact te halen.

Foutcode 309

  • De software update lukt niet. Sluit de ontvanger rechtstreeks met een internetkabel aan op je Experia Box (modem).

Foutcode 561

  • De modem stuurt een verkeerde IP-adres nar de ontvanger. Reset de modem.

Foutcode 562

  • Bij deze foutmelding is er een probleem met interactieve televisie. Sluit de ontvanger met een internetkabel en haal overige kabels uit de gele poorten van de Experia Box.

Foutcode 3025

  • Bij het afspelen van een film via On Demand is er een fout opgetreden. Herstart de ontvanger door het uit te zetten en de stekker eruit te halen.

Digitenne storing

Heb je last van slecht of helemaal geen beeld met de Digitenne ontvanger? Controleer altijd of de kabels. De HDMI kabel kan los in de input zitten. Wanneer je zeker bent van de kabels, controleer de input kanaal. Klik op de Source-button van je afstandsbediening. Is het probleem of storing nog aanwezig? Check of de nieuwste software voor de Digitenne is geïnstalleerd. Meer hierover vind je op de website van KPN.

Storing met bellen

Als je problemen hebt met vast bellen zoals niet kunnen bellen of gebeld worden, controleer of je wel internet hebt. Heb je geen internet, dan werkt de telefoonlijn ook niet. Herstart eventueel de modem en/of je telefoontoestel.

Ga naar KPN.nl »

KPN klantenservice

Heb je van alles geprobeerd en kom je er even niet uit? Neem contact op met de klantenservice van KPN. Je kunt ze bereiken op het nummer:

  • 0800 - 0402

FAQ

1. Wat moet ik doen bij een storing?

Neem bij een storing contact op met de klantenservice van KPN via 0800-0402.

2. Wat is de KPN storing kaart?

Op de KPN storingskaart staan de actuele storingen en werkzaamheden.