Check eenvoudig of er een storing is. Doe de postcode check.
Solcon biedt diensten aan als internet, televisie, en glasvezel. Iedereen heeft het weleens meegemaakt, geen internet of telefoonverbinding die niet werkt. In zo'n geval kan er een storing zijn bij de Solcon of er zijn werkzaamheden aan de gang. Wanneer een storing bekend is wordt dit vaak vermeld op de website van Solcon, op een soort storingskaart. Hiervoor kun je een postcode check doen. Is er geen storing, dan ligt het aan het apparatuur of kabels.
In sommige gevallen kun je een storing zelf verhelpen. Bekende problemen zijn traag internet of slechte wifi verbinding. Controleer in zo'n geval of de juiste lampjes branden op je modem. Reset de modem door het knop aan de achterkant aan en uit te doen. Lukt het nog niet om verbinding te maken met het internet? Neem dan contact op de klantenservice van Solcon op 088 - 003 22 22.
Een televisie storing kan vaak verschillende oorzaken hebben. Als je geen tv kunt kijken of een foutmelding te zien krijgt wordt dit meestal veroorzaakt door verouderde kabels of wanddozen. Controleer of de coax kabels niet beschadigd zijn. Gebruik kabels van goede kwaliteit zodat je minder last hebt van stralingen. Kies voor een coax kabel van minimaal 7 milimeter dik en niet langer dan 10 meter. Een slechte conntector kan het singaal verstoren. Controleer bij je mediabox of er geen (rode) lampjes branden.
Bekijk de storingen en werkzaamheden op de Solcon storingkaart.
Als je problemen hebt met vast bellen zoals niet kunnen bellen of gebeld worden, controleer of je wel internet hebt. Herstart eventueel de modem en/of je telefoontoestel.
Heb je van alles geprobeerd en kom je er even niet uit? Neem contact op met de Solcon klantenservice. Je kunt ze bereiken op het nummer: