Ziggo storing: internet, televisie en telefoon

Check eenvoudig of er een storing is. Doe de postcode check.

Ziggo storing

Iedereen heeft het weleens meegemaakt, even geen internet of telefoon verbinding die niet werkt. In zo'n geval kan er een storing zijn bij de provider of er zijn werkzaamheden aan de gang. Wanneer een storing bekend is wordt dit vaak vermeld op de website van Ziggo. Hiervoor kun je een postcode check doen. Als er een storing is bij Ziggo wordt dit weergegeven op een soort storingskaart. Is er geen storing, dan ligt het aan het apparatuur of kabels.

Internet storing

In sommige gevallen kun je een storing zelf verhelpen. Bekende problemen zijn traag internet of slechte wifi verbinding. Controleer in zo'n geval of de juiste lampjes branden op je modem. Reset de modem door het knop aan de achterkant aan en uit te doen. Lukt het nog niet om verbinding te maken met het internet? Neem dan contact op de klantenservice van Ziggo op 0900 - 1884. Bel gratis 1200 vanaf je Ziggo telefoonverbinding.

Televisie storing

Een televisie storing kan vaak verschillende oorzaken hebben. Als je geen tv kunt kijken of een foutmelding te zien krijgt wordt dit meestal veroorzaakt door verouderde kabels of wanddozen. Controleer of de coax kabels niet beschadigd zijn. Gebruik kabels van goede kwaliteit zodat je minder last hebt van stralingen. Kies voor een coax kabel van minimaal 7 milimeter dik en niet langer dan 10 meter. Een slechte conntector kan het singaal verstoren. Controleer bij je mediabox of er geen (rode) lampjes branden.

Storing met bellen

Als je problemen hebt met vast bellen zoals niet kunnen bellen of gebeld worden, controleer of je wel internet hebt. Heb je geen internet, dan werkt de telefoonlijn ook niet. Herstart eventueel de modem en/of je telefoontoestel.

Bekijk de storingen en werkzaamheden op de Ziggo storingkaart.

Ga naar Ziggo.nl »
Ziggo klantenservice

Heb je van alles geprobeerd en kom je er even niet uit? Neem contact op met de klantenservice van Ziggo. Je kunt ze bereiken op het nummer:

  • 1200 (gratis vanaf een telefoonaansluiting van Ziggo)
  • 0900 - 1884 (normaal tarief)

FAQ
Wat moet ik doen bij een storing?
Neem bij een storing contact op met de klantenservice van Ziggo via 1200 of 0900 - 1884.

Wat is de Ziggo storing kaart?
Op de Ziggo storingskaart staan de actuele storingen en werkzaamheden.