Home » Ziggo storing

Ziggo storing

Met de Mediabox (voorheen Horizon) kun je internetten, bellen en kijken naar digitale televisie. Iedereen heeft het weleens meegemaakt, even geen internet of telefoon verbinding die niet werkt. In zo'n geval kan er een storing zijn bij Ziggo of er zijn werkzaamheden aan de gang. Is er geen storing, dan ligt het aan het apparatuur of kabels.

Internet werkt niet of storing

Bekende problemen zijn traag internet of slechte wifi verbinding. In sommige gevallen kun je een storing zelf verhelpen. De eerste stap als je internet niet goed werkt is het controleren van je Mediabox. Controleer op de display van je Mediabox of er geen lampjes branden en WiFi modem (Connectbox). Check de coaxkabel en andere kabels, zijn deze goed aangesloten? Sluit de computer rechtstreeks met een internetkabel aan op het modem, zodat we kunnen uitsluiten of er geen problemen zijn.

Ziggo modem resetten

Heb je nog steeds geen internet? Reset de Mediabox / modem door het knop aan de achterkant aan / uit te doen en haal de stroomstekker uit het stopcontact. Maak opnieuw verbinding met je internet door de juiste netwerk te kiezen. Nog steeds geen internet of lukt het niet om een verbinding te maken? Neem dan contact op de klantenservice van Ziggo op 0900 - 1884. Bel gratis 1200 vanaf je Ziggo telefoonverbinding.

Televisie storing en foutcodes

Een televisie storing kan vaak verschillende oorzaken hebben. Als je geen tv kunt kijken of een foutmelding te zien krijgt wordt dit meestal veroorzaakt door verouderde kabels of wanddozen. Controleer of de coaxkabel niet is beschadigd. Gebruik kabels van goede kwaliteit zodat je minder last hebt van stralingen. Kies voor een coax kabel van minimaal 7 milimeter dik en niet langer dan 10 meter. Een slechte conntector kan het singaal verstoren. Controleer bij je mediabox of er geen (rode) lampjes branden.

Foutcode 1010
  • Het signaal wordt verstoord waardoor installatie niet voltooid kan worden.
Foutcode 2010
  • De foutcode 2020 geeft aan dat de kwaliteit van het signaal niet sterk is.
Foutcode 7010
  • Er wordt geen verbinding gemaakt met de App Store.
Foutcode 8182
  • Verbinding met On Demand is verbroken.

Storing met bellen

Als je problemen hebt met vast bellen zoals niet kunnen bellen of gebeld worden, controleer of je wel internet hebt. Heb je geen internet, dan werkt de telefoonlijn ook niet. Herstart eventueel de modem en/of je telefoontoestel.

Ziggo storingskaart

Wanneer een storing bekend is wordt dit vaak vermeld op de website van Ziggo. Bij een storing wordt dit bij Ziggo weergegeven op een soort storingskaart. Hiervoor kun je een postcode check doen. Bekijk de storingen en werkzaamheden op de Ziggo storingkaart.

Ga naar Ziggo.nl »

Ziggo klantenservice

Heb je last van trage internet, foutmelding op je televisie of kun je niet bellen? Controleer of er een storing is met je postcode op de website van Ziggo. Heb je van alles geprobeerd en kom je er even niet uit? Neem contact op met de klantenservice van Ziggo. Je kunt ze bereiken op het nummer:

  • 1200 (gratis vanaf een telefoonaansluiting van Ziggo)
  • 0900 - 1884 (normaal tarief)

FAQ

1. Wat moet ik doen bij een storing?

Neem bij een storing contact op met de klantenservice van Ziggo via 1200 of 0900 - 1884.

2. Wat is de Ziggo storing kaart?

Op de Ziggo storingskaart staan de actuele storingen en werkzaamheden.