Zodra je hebt aangemeld bij streamingdienst NPO Start en NPO Plus kun je direct beginnen met het streamen van films en series of programma's kijken. Je kunt zowel de app van NPO Start en NPO Plus als de website gebruiken. Gebruik de inloggegevens die je bij het aanmelden hebt opgegeven.
Inloggen op tv
Het is mogelijk om NPO Start en NPO Plus te kijken op je smart tv. Als je inlogd in de app kun je beginnen met bingewatchen.
Wil je na een drukke werkdag relaxen met je favoriete films of series, maar lukt het inloggen niet? Check de volgende tips hieronder om het probleem op te lossen wanneer inloggen bij NPO niet lukt.
Check je internet- of WiFi verbinding
Vaak is de eerste stap als het inloggen niet werkt om de internetverbinding te controleren. Controleer dit door een willekeurige website te bezoeken op je telefoon. Indien nodig controleer de kabels van je modem en televisie. Een simpele reset van je modem kan wellicht ook helpen.
Nieuwe wachtwoord aanvragen
Weet je zeker dat de inloggegevens juist zijn, maar wil het niet lukken? Vraag een nieuwe wachtwoord aan. Je ontvangt een e-mail met een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Ook kun je proberen om de cookies en tijdelijke bestanden (cache) van je browser te legen. Een nieuwe wachtwoord aanvragen kan via https://id.npo.nl/account/forgot-password.
Is er een storing?
Het probleem met inloggen hoeft natuurlijk niet aan jou te liggen. Soms kan er een storing zijn bij NPO waardoor het even niet lukt. In zo’n geval kan je niks anders doen dan wachten tot dat het weer werkt.
Inloggen met de app lukt niet
Wellicht moet je een nieuwe update downloaden voor de NPO app. Check of er een nieuwe update beschikbaar is bij de App Store of Google Play