Netflix storing

Netflix storing

Als Netflix gebruiker heb je weleens te maken met een storing of een foutcode. Een storing is natuurlijk verveleld. Helemaal als je je favoriete serie of film wilt kijken op Netflix. Het probleem hoeft niet altijd bij Netflix te liggen. Ook kan de oorzaak bij je provider zijn. Hieronder een aantal handige tips als je last hebt een storing.

Wat kan je doen bij een storing?

Een melding over je netwerkverbinding kan erop wijzen dat je op dat moment geen internet hebt. Test of er internetverbinding is door een andere website te bezoeken in je browser. Blijft het probleem zich voordoen, dan kun je het modem resetten. Dit doe je door het stekker van het modem uit het stopcontact te halen. Meld je af en probeer opnieuw in te loggen. Als Netflix niet werkt kan er ook een storing zijn bij je provider zoals Ziggo, T-Mobile of KPN. Netflix vind je bij Ziggo op kanaal 150 en KPN op kanaal 200. Op de storingskaart zie je de actuele storingen en werkzaamheden. Voor vragen hierover kun je contact opnemen met de klantenservice.

Netflix storing

Foutcodes

Een foutcode kan betekenen dat er een probleem is met de computer, televisie of andere apparaat waarmee je Netflix gebruikt. Zet de televisie uit en haal de stekker uit het stopcontact. Gebruik één tabblad voor Netflix in je browser. Het account wordt door teveel gebruikers of apparaten gebruikt. Om je verder te helpen heeft Netflix een speciale pagina voor al je vragen over account, storingen, profiel en foutcodes: https://help.netflix.com/nl/.

Foutcode ui-800-3

  • De foutmelding ui-800-3 geeft aan dat er informatie op je apparaat waarmee je Netflix kijkt moet worden vernieuwd. Geef je apparaat een reset door de stekker eruit te halen en probeer het opnieuw.

Foutcode: NW-3-6

  • Het apparaat kan geen verbinding maken met Netflix. Heeft je apparaat verbinding tot het internet? Doe een reset van je router of modem. Gebruik je een router, verbind het apparaat direct aan de modem.

Foutcode NW-2-5

  • Bij deze foutcode is er een netwerkprobleem, apparaat voorkomt dat de Netflix-service wordt bereikt.

Foutcode tvq-pb-101

  • Log uit van Netflix en probeer opnieuw in te loggen.

Zwart beeld bij smart-tv

Een ander bekend probleem is zwart beeld met of zonder geluid. In een aantal gevallen kan je de storing zelf oplossen door de volgende stappen te volgen.

  • Controleer eerst of je wel Netflix kan kijken op andere apparaten.
  • Haal de stekker van de smart-tv uit het stopcontact.
  • Reset de internetverbinding door de stekker van het model uit het stopcontact te halen.
  • Gebruik je WiFi? Verbind de televisie rechtstreekst met de modem.
  • Nog steeds geen beeld? Neem contact op met de klantenservice van Netflix.

Ziggo Mediabox Next

Met de Ziggo Mediabox Next start je makkelijk apps als Netflix, Videoland en YouTube. Soms kan het zijn dat je even geen beeld of geluid hebt. Hoe los je dit op? Probeer de volgende tips om het te verhelpen.

  1. Pak je afstandsbediening en klik op de ‘home knop’.
  2. Ga vervolgens naar ‘Apps’ en kies voor ‘Netflix’.
  3. Als het nog niet lukt, kun je de stekker uit het stopcontact halen voor een paar seconden.

Cookies

Wanneer je een foutcode krijgt te zien, betekent dit in sommige gevallen dat je gegevens moet vernieuwen. Bijvoorbeeld door het verwijderen van de Netflix cookies, je browser of computer opnieuw starten. Via een speciale Netflix pagina kun je de cookies van je browser wissen: https://netflix.com/clearcookies.

Account werkt niet

Heb je wel internet, maar lukt het niet om in te loggen? Controleer of het e-mailadres en wachtwoord goed zijn ingevoerd. Kies voor wachtwoord resetten om een nieuwe aan te maken. Probeer je telefoon uit en aan te zetten. Ook slim om je abonnement te controleren, is deze nog geldig?

Netflix app

Ervaar je problemen in de app, controleer of je de nieuwste versie hebt. Verwijder en installeer de app opnieuw.

FAQ

1. Wat is Netflix?

Netflix is een dienst waar je films, series en documentaires kun streamen. Via de computer, tablet, smartphone of smart-tv. Voor Netflix betaal je maandelijks een bedrag.

2. Hoeveel kost een Netflix abonnement?

Je hebt bij Netflix keuze uit drie verschillende abonnementen: Basic (€ 7,99), Standaard (€ 10,99) en Premium (€ 13,99).

3. Kan ik Netflix kijken op mijn smartphone?

Ja, dat kan. Op je iOS en Android telefoon. Ook op gameconsoles, tablets en smart-tv’s.

Check de netwerkstatus van Netflix via: https://help.netflix.com/nl/is-netflix-down.

GratisTabletOnline