Wat moet je doen bij een storing? Je leest het hieronder.
Caiway is een glazvezel provider voor televisie, internet en telefonie. Iedereen heeft het weleens meegemaakt, even geen internet of telefoonverbinding die niet werkt. In zo'n geval kan er een storing zijn bij Caiway of is er onderhoud aan het netwerk. Je kunt eenvoudig checken op de website van Caiway. De storingskaart laat zien waar in de buurt een storing is. Is er geen storing, dan ligt het aan het apparatuur of kabels. Om je op weg te helpen, kun je de stappenplan hieronder volgen.
In sommige gevallen kun je een storing zelf verhelpen. Bekende problemen zijn traag internet of slechte wifi verbinding. Controleer in zo'n geval of de juiste lampjes branden op je modem. Reset de modem door het knop aan de achterkant aan en uit te doen. Lukt het nog niet om verbinding te maken met het internet? Neem dan contact op de klantenservice van Caiway.
Een televisie storing kan vaak verschillende oorzaken hebben. Een storing of foutmelding op je (interactieve) tv kan veroorzaakt worden door bijvoorbeeld een verouderde kabel of wanddoos. Controleer of de coax kabels niet beschadigd zijn. Gebruik kabels van goede kwaliteit zodat je minder last hebt van stralingen, zoals andere electronica apparatuur. Kies voor een coax kabel van minimaal 7 milimeter dik en niet langer dan 10 meter. Een slechte conntector kan het singaal verstoren. Check eventueel bij je mediabox of er geen (rode) lampjes branden.
Als je problemen hebt met vast bellen zoals niet kunnen bellen of gebeld worden, controleer of je wel internet hebt. Heb je geen internet, dan werkt de telefoonlijn ook niet. Herstart eventueel de modem en/of je telefoontoestel.
Aantal voorkomende problemen met bellen
Bekijk de storingen en onderhoud op de Caiway storingkaart.
Waneer je problemen hebt met internet, telefonie of interactieve tv kun je contact opnemen met de klantenservice. Je kunt ze bereiken op het nummer: